پتروشیمی به صنایع پایین دست ورود کند 

استاندار خوزستان گفت: آنچه در شهرک پتروشیمی، منطقه ویژه پتروشیمی و بعدها در منطقه ویژه پتروشیمی شماره ۲ انتظار می‌رود این است که پتروشیمی‌ها نسبت به صنایع پایین دست ورود کنند.

استاندار خوزستان گفت: انتظار می‌رود مسیر خام فروشی به سمت صنایع پایین‌دستی و خوشه‌های صنعتی در استان سوق داده شود تا چرخه پتروشیمی و صادرات آن با مزیت، درآمد و اشتغال بیشتری شکل گیرد.

محراب با اشاره به شکل‌گیری صنعت پتروشیمی بندر امام‌خمینی در سال ۵۲ با همکاری ژاپنی‌ها می گوید: امیدواریم همکاری‌های آموزشی و حرفه‌ای که نتیجه آن رشد کارشناسان سرآمدی در منطقه شده در موضوعات مختلف صورت گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: آنچه در شهرک پتروشیمی، منطقه ویژه پتروشیمی و بعدها در منطقه ویژه پتروشیمی شماره ۲ انتظار می‌رود این است که پتروشیمی‌ها نسبت به صنایع پایین دست ورود کنند و خوراکشان را در همین منطقه مصرف کنند تا بتوانیم از ظرفیت مردم، جوانان، دانشجویان دانشگاه‌های نفت، چمران و دیگر دانشگاه‌های صنعتی استفاده شود.

محراب با اشاره بر تقویت فارغ‌التحصیل هنرستان‌های صنایع پتروشیمی تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی آموزش دیده جزو سرمایه پتروشیمی به شمار می‌رود و جوان بندر امام، ماهشهر، چمران، هندیجان، رامشیر، امیدیه و شادگان چشمشان به این پتروشیمی است.

استاندار خوزستان کاشت جنگل‌ حرا در بخش مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی بندر امام را اقدامی مهم در جهت حفظ محیط زیست عنوان کرد و خواستار استمرار این قبیل اقدامات شد.

این مقام مسئول همچنین بر توسعه زراعت چوب استان با همکاری پتروشیمی ها تاکید کرد و گفت: زراعت چوب در استان با ۳۰۰ هزار هکتار آغاز شده است و این اقدام باید توسعه یابد تا خوزستان به استانی سرسبز تبدیل شود.

حسینی‌محراب گفت: با اجرای این طرح عظیم زراعت چوب دمای خوزستان چهار تا پنج درجه تغییر می‌کند.

او با اشاره به نقش محصولات پتروشیمی‌ها و صادراتی آن در ارز آوری و ایجاد ارزش افزوده بیان کرد: همانطور که نفت نباید خام فروشی شود، فعالیت پتروشیمی نیز باید به تولید محصول ختم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.